14 Ekim 2010 Perşembe

Sokrat ST - İki Çift Sıfır Biri Sonda

Herkes dürüst olsaydı da paranoyalarım azalsaydı
Hiç birşey değişmiyecekti hayattan haz alsaydım
Sonunda anladım benim ailem ve sevgilim dışındakilerle
Geçirdim zamanlar , zaman değil , zaman kaybı
Hayat bu bir gün en iyisin bir gün karakolda
Hayat bana sunmaz benim elimdedir adam olmak
Hayat sana yaptıklarını asla sana sormaz
Önce güzel bir yaşam verir ve sonra kara toprak
Boş konuşuyorum yaptığımız sanat olmaz
Bazen hayat önüme koyar ve der ki sana son şans
Değerlendirmem istemediğimden değil halbuki
Sizden fırsat isteyen yok bir şans vermeseniz de bana koymaz
Hayat bana vercekse yaşamı bir amaç olmaz
Çünkü ben istemiyorum yaşamak için bir araç olmak
Madem hayattan istediklerini alamıyorsun
Boyun eğme baş kaldır ve gerekirse savaş onla

Kalbim ellerinde bu hayatın ...

Tanrım al beni bu lanetin içinden rahata götür
Ailemin üzülceğini bilmesem yaparım kabahat ölüm
Olur pekte sorun değil ama tek sorun dünden bugüne ne değişti
- Artık daha da kötü
Eskisi gibi değilim artık bozuyor düzen beni
Kurak gözümde yer etmiş yaş ve çapaklarla
Sabaha gözümü açtığım ve bileğime attığım
Son çiziğin kahramanı yerde dünden kalan kırık tabaklar var
Bu duruma nasıl geldim kendime inanasım var
Ve öksürüklere boğuldum sabahın ilk sigarasıyla
Daha da düşündüm daha da derine daldım
Boğulurken hayat denizden beni sessiz gemiler aldı
Yaşıyorum sanarken can-u hüneyin övünüyordum
Sonra bir baktım gemide kan gövdeyi götürüyordu
Ve atladım yoktu tam deneyimim
Kaptan sağolsun denize attı can yeleğimi


Kalleşçe biz haysiyet kuraklığının içindeyiz
Barışın kanla bulandığını görmek aslında zor değil
Ne kadar gözlerimiz açık olsa da
Malesef uyumak bu yaptığımız
Bize evler ve arabalar yetmezken
Kimi bir dilim ekmekle mutlu
Fakat sistem çocuğu değil garibanı değil
Parası olanı etmekte mutlu
Eğer açsa insan kabul edilsin doğru
Köyde annem babam ilerde de oğlum
Herşey mantıksız hepsi boş söylenenlerin
Eğer karnım açsa gönlüm zengin olsa ne olur?
Benim onlar kadar derdim var denemez
Burdan konuşarakta dertleri halledemem
Hangi vicdan el verir hangi kalbi olan insan
Tanrım ademoğlu hiç bir bebeği katledemez
-
Düşünün ki yeni neslin derdi aşkken
Ben onları unutmadım sürekli yaş geldiğinde
Gözümden insanlar aç belki dedim
Neden bunları görmezden gelir başkentim
Her geçen gün insanlara vaad ediyor
Boynu bükük insanım sanma bağış sanıyor
Peki benim babam devlete 20 yıl
Hizmet etmişken neden hala 600 lira maaş alıyor ?
Kimsenin anlattığı düşüncelerimi yıkmaz
İstediğim bu alt tabaka kesimden çıkmak
Kurtulmak bu zamana kadar durdum da
Tek istediğim Ankara'da babama saldıran tüm elleri kırmak
Eskiden hiç olmadığım kadar kindardım
Bunu yapmaz yapmamalı hiç bir varlık
Düşünemiyorum neden böyle insanlık
Peki neden insanlık parayı din sandı?
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder